Duemila denti. (Se non ora, quando?)

juanita

Il cantantone arriva con le all-star ai piedi: gli stanno bene come un impianto cardiaco con rigetto. Ha settantanni quasi, nella mia testa parte il film con cui lo porto nella stanzina accanto dove non lo vede nessuno, gli levo la camicetta nera stretta e gli metto un golf colore pistacchio maturo. Poi gli levo i pantaloni di pelle e le mutande strette (girata, per non vomitare) e gli infilo della bella biancheria di cotone, comoda, il sotto di un completo di lana. Per ultimo gli abbasso i capelli incerti arrizzati sotto il gel, glieli pettino di lato come negli anni cinquanta. Lo abbraccio forte come si fa con i bambini con una gamba più corta e lo faccio sedere su una poltrona comoda con la pipa. Rientro nella stanza da cui non sono mai uscita e so che per tutta la sera lo guarderò muoversi dai piedi con quelle scarpe buffe che nessun uomo eterosessuale sopra i venti dovrebbe indossare.

Non gli è dato un invecchiamento normale, è affaticato. Mi fa pena. Lo seguono varie creature che gli si rendono indispensabili: assumono su di sè le interazioni, i problemi, lo trattano come un’idiota che tutto vuole e tutto può ottenere. Credo che lo sappia. E’ con questo sistema che lui e i suoi colleghi perdono l’ispirazione e cominciano a scrivere canzoni con un sacco di effetti ma non credibili: se ti levano il vissuto, se tutto quello che ascolti è yes-sir, quali storie vuoi raccontare mai? La situazione è però troppo comoda per resisterle, è troppo tardi per dire niente, continua a camminare e stringere mani, lo toccano, gli sorridono con mille denti. Dove li trovano tutti questi denti Dio solo lo sa.

Mi avvicino all’assistente: non resisto. Mi fa morire dal ridere il fatto che ci siano vite inaspettatamente gloriose, e che queste si manifestino sotto forma di “ciao, sono il giardiniere di C, se vuoi puoi venire a stare da me nel suo castello a Marzo, mi fa invitare chi voglio per un mese”. Oppure di “buongiorno, sono il proprietario dei diritti d’immagine di M, ho visto che avete usato la sua silhouette, se la volete mantenere lì dove l’avete messa il prezzo è di due milioni di sterline all’anno”. Ma anche “buongiorno, sono la massaggiatrice di C, vorrei sapere se è possibile pernottare gratis presso l’hotel di Portofino; in quel caso vi raccomanderò al signor C durante uno dei massaggi, dicendo che mi sono trovata molto bene con voi”.

Il vero godimento della fama, infatti, è distribuito in micro porzioni fra il giardiniere speciale, la tosatrice del canino di, la sarta che rammenda le borse a, il portiere che sa dove trovare il crack alle due del mattino: questi sono i veri personaggi rock’n roll, non chi deve lavorare quattordici ore al giorno per mantenere il carrozzone delle pubbliche relazioni, degli investimenti, dei diritti di immagine, del promoter, e così via. Quindi mi avvicino all’assistente e le chiedo se sia affaticata. Aspetto sempre a gloria quella faccia strabiliata, ma come, ma chi sei, ma come osi? Appena salta fuori finisco la frase con Organizzare la vita a un personaggio di questa dimensione richiede doti non umane. La faccia si stende, la palla è nel canestro, la assistente – femmina o maschio diverso – inizia a slacciarsi subito e mi racconta che Lui ieri sera è stato fino a tardi con una ragazzina di ventanni nel privè del privè. Inizia un nuovo film dove lui si mette la bimbetta a sedere sulle ginocchia e le spiega che il fiorellino lo si dona per amore, non per una coppa di champagne che al supermercato costa dodici pounds.

Annuisco comprensiva – io sono la comprensione fatta persona. Continua, mi racconta di qualche test del dna da fare, ci sono figli illegittimi per i quali le (serissime) madri reclamano mantentimento, come dire, io ti ho dato il mio fiorellino ora tu mi dai il vitalizio. Calcolando una copula post concerto e dividendola in delta durata si può dire che queste signorine mentre allargano le cosce guadagnano circa trentaseimila euro al secondo. Certo bisogna essere brave, non funziona con tutti dico: Lui è famoso parecchio, ma c’è il caso che se sbagli bersaglio ti ritrovi con la candida albicans e pochi centinaia. Stare focalizzate, per non ottenere un autografo al posto di una pensione di invalidità sessuale: se non ora (che ho i tessuti freschi), quando?

E’ bianca come un morto. E’ sfatta. Lavora diciotto ore al giorno per vivere la vita di qualcun altro. Lo fa con un vigore tale che secondo me Lui non la abbandona per paura che si suicidi: cosa fa una così quando smette di lavorare? Secondo me ritaglia gli articoli di giornali, oppure fa il decoupage con le foto di quando lui fa i red carpet. Una ragazza molto bella si avvicina al nostro amico nuovo, l’assistente scatta e le prende i numeri di cellulare, indirizzo, residenza, molto probabilmente approfitta di un momento di distrazione e le misura i fianchi e la vita. Si risentiranno dopo per pianificare il post concerto. La signorina bionda e alta è sposatissima, da poco, ma non c’è problema. Il marito lavora per Lui. Molto probabilmente è anche contento.

41 Comments

  1. xo so vietlott

    This blog is no doubt awesome as well as informative. I have chosen many helpful tips out of it. I ad love to visit it again soon. Thanks a bunch!

  2. get deal

    Wow! This can be one particular of the most useful blogs We ave ever arrive across on this subject. Actually Fantastic. I am also a specialist in this topic therefore I can understand your effort.

  3. runetki onlajn

    You made some good points there. I checked on the web to find out more about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

  4. dss

    Very nice article and straight to the point. I don at know if this is in fact the best place to ask but do you people have any thoughts on where to employ some professional writers? Thx

  5. koffiecupmachine

    Visit this I was suggested this web site by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble. You are wonderful! Thanks!

  6. rardbog

    [url=https://iamnotarobot.net/instagram-free-followers-how-to-do-it]Free INSTAGRAM Followers App No Survey 2020 MAY[/url]

    First, present your unique view of the world. Instagram is a place where you make and con your own lifestyle. create a strategy (that is, clarify your goals and methods by which you will assume them), and subsequently consistently agree to it by regularly publishing the content.
    Check what photos get the most likes. Instagram users select illustrations in blithe tones, past lightening filters, preferring blues rather than shades of red. You can apply filters from Instagram, but you can plus use more powerful apps, such as Vsco, Afterlight or Snapseed, in which we will find a lot of great effects and editing options for our photos. The mobile (and free!) report of Lightroom – one of the best photo running programs from the Adobe suite – is in addition to extremely popular.
    Afterlight is actually quite a simple tool, but it contains every the necessary functions and as many as 74 every other effects. One of the most engaging options is stress Tone, which allows you to slant up the blue color, which gives the photos a cleaner, fresher look. Snapseed, in turn, allows for selective settings in a fixed area of the photo, which works great in situations where we want to focus the viewer’s eyes upon a specific place of the photo. on the new hand, Lightroom will allow you to precisely get used to the brightness and saturation of the prearranged color, e.g. by playing subsequent to the blue color slider you can make water and appearance acquire a all the rage turquoise shade.
    Camera + is moreover a great application (only for iOS). It costs $ 2.99, which is abundantly worth investing! It will allow you to get effects same to professional equipment. This application has been endorsed by time and Wall Street Journal for making in relation to all shot see original and great.

    KW:
    INSTAGRAM Fans 2020 MAY
    No Verification INSTAGRAM Followers 2020 APRIL
    INSTAGRAM Follower Free 2020 MAY
    Followers On INSTAGRAM Free 2020 APRIL

  7. ig

    Hmm it appears like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll
    just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing.
    Do you have any points for rookie blog writers?
    I’d definitely appreciate it.

  8. Brookwood Camps

    Hi, i think that i saw you visited my blog so i came to “return the favor”.I am trying
    to find things to enhance my website!I suppose its ok to use some
    of your ideas!!

  9. sling tv

    all the time i used to read smaller articles or reviews which also clear their motive,
    and that is also happening with this paragraph which I am reading at this time.

  10. sling tv

    Does your site have a contact page? I’m having problems locating it but, I’d like to shoot you an email.
    I’ve got some ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great blog and I look forward to seeing it expand over
    time.

  11. sling tv

    Thanks a lot for sharing this with all people you
    actually realize what you’re speaking approximately!
    Bookmarked. Kindly additionally consult with my site =).
    We could have a link exchange agreement between us

  12. sling tv

    magnificent put up, very informative. I ponder why the opposite specialists of this sector do not notice this.
    You should proceed your writing. I’m confident, you have a huge readers’ base already!

  13. sling tv

    Oh my goodness! Incredible article dude! Many thanks, However I am going through issues with your RSS.
    I don’t know why I cannot join it. Is there anybody else getting identical RSS problems?
    Anybody who knows the answer will you kindly respond?
    Thanx!!

  14. sling tv

    Hi to all, how is all, I think every one is getting more from this web site, and your views are
    fastidious in favor of new visitors.

  15. sling tv

    Do you mind if I quote a couple of your articles
    as long as I provide credit and sources back to your weblog?
    My website is in the very same niche as yours and my users would certainly benefit
    from a lot of the information you provide here. Please let me know
    if this okay with you. Thanks a lot!

  16. tinyurl.com

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.

    You definitely know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  17. sling tv

    I blog frequently and I really appreciate your information. This article
    has truly peaked my interest. I’m going to bookmark your
    site and keep checking for new information about once per week.
    I subscribed to your Feed as well.

  18. coconut oil

    Your mode of telling the whole thing in this paragraph is truly pleasant, all
    be capable of without difficulty be aware of it, Thanks a lot.

  19. coconut oil

    Nice post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis.
    It’s always exciting to read through articles from other authors and use something
    from their web sites.

  20. ps4 games

    Hello my friend! I want to say that this article is amazing, great
    written and come with approximately all important infos.
    I would like to peer extra posts like this .

  21. quest bars cheap

    you’re in point of fact a good webmaster. The site loading speed
    is amazing. It seems that you are doing any unique trick.

    Moreover, The contents are masterwork. you have done a great task
    on this subject!

Comments are closed.